Vi gillar olika, eller?

Sverigedemokraternas intåg i Riksdagen har inte gjort partiet rumsrent. Det är fortfarande inte accepterat av många att partiet har avvikande åsikter i många frågor.

När det visade sig att en liten grupp av befolkningen (5,7%) tycker på ett annat sätt började majoriteten att diskriminera de som tycker annorlunda. 
Att behandla annorlunda, trakassera och utesluta är en diskriminering. Eller finns det något annat sätt att beskriva fackets agerande mot sina medlemmar som är SD-medlemmar?

En gång till vill jag påpeka att jag inte är SD-anhängare och att jag inte röstade på dem i valet. Däremot är jag för demokrati och för att alla ska behandlas lika. Även om de inte tycker som jag.


Omröstning:

Har facken rätt att bestämma över medlemmarnas åsikter?



SvD 2 DN 2 GP EX SVT Skånskan SVT



Kommentarer
Postat av: Snickarn

Håller helt med! Vi tar emot flyktingar som förföljs för sina politiska åsikter medans ett Svenskt demokratiskt valt parti o dess medlemmar är Politiskt korrekt att förfölja!!? Jag skäms som Svensk! Vi har Demokratur inte Demokrati, skrämmande likt forna DDR.

2010-09-29 @ 17:30:39
Postat av: Sven

Vad gör facket den dagen då samtliga på en en arbetsplats utan kollektivavtal förklarar att dom tillhör SD när facket vill vidta stridsåtgärder?



Dessutom kan det bli ett intressant fall för EU domstolen om en SD medlem förlorar i AD, där det sitter representanter för ett fack som uteslutit honom

2010-09-29 @ 18:15:42
Postat av: Jan Helin

Vi gillar olika! Alla ska tycka som oss! Annars..!

2010-09-29 @ 19:03:25
Postat av: Erik Olsson

Internt meddelande AB... -Jan! Är det därför vi kan rösta hur många gånger som helst på den knappen? jag har en kompis gjort ett script som röstar på den 20 gånger i minuten, Bra va?

2010-09-29 @ 19:46:18
Postat av: Egon Kramp

Om det verkligen handlade om det luddiga begreppet ‘värdegrund’ och personliga åsikter om andra människor som räknades skulle det inte finnas en människa kvar i något fackförbund… De första som skulle ryka vore alla religiösa människor av vilken tro som helst. Vad tycker muslimer och judar om varandra exempelvis? Har dom en sund ‘värdegrund’ gentemot varandra?

2010-09-29 @ 21:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0