SSU har råd att inte svara på frågor


 

Enligt Novius opinionsundersökning ”Tre av tio unga, under 30 år, ansåg sig få reda på ny information om partierna och deras politik genom tv-reklamen.” Mindre än 30% tycker att reklam är bra.

 

Voter.se tycker bara 14 procent att TV reklamen i en valkampanj är bra.


 

 

SSU kommer att spendera enorma pengar på någonting som inte  alls är bra och de vet det i förväg.

 

Varför gör de det ändå?

 

TV reklam är ett ensidigt budskap med färdiga påståenden och det finns ingen plats för frågor och diskussioner i den. Är det det som SSU vill komma ifrån egentligen? Finns det frågor som de kan inte svara på?

 

Det är förvisso dumt att räkna andras pengar men i det här fallet kommer en och annan fråga sig om vad TV-reklaminsatsen kostar och hur kan unga socialdemokraterna har råd med den.

 

 

 

 


 

SvD
DN

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0