Att ta hand om andras sk*t

Vad gör det om just JAG slutar att panta burkar? Eller om JAG skruvar upp mina element för att kunna vädra lägenheten oftare i vinter?

Miljövård är ett åtagande för alla parter, alla individer och framför allt alla länder. Klimatmötet i Köpenhamn visade hur svårt det är för alla att komma överens.

Att Maud Olofsson menar att varje land ska få välja sin energikälla själva är sant. Vi svenskar vill ju inte trampa någon på tårna och kräva miljöansvar. Men varför ska jag här i Sverige panta burkar och byta ut mina glödlampor när vi öppet och ärligt i ledningen tycker att andra länder ska få låna pengar till nya kolkraftverk?










svd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0