Spotify - Hur mycket är premium värd?

Voter.se har omröstningen "Använder du tjänsten Spotify?"

62% använder gratisversionen visar undersökningen. Bara 11% använder betalversionen. Samtidigt talas det om att tjänsten och företaget inte kommer att överleva, just för att annonsmarknaden inte är säker. Borde då inte Spotify sänka sina priser för att fler ska betala. Enkelt knep. Den massan som då väljer att betala blir mer pengar för Spotify. Säkrare pengar framför allt.

 

 

Andra lösningar att att man får välja det man ska betala för. Personligen har jag ingen nytta av androidappen då jag varesig har eller tänker skaffa mig en sådan mobiltelefon i närmsta framtiden. Ljudkvaliteten struntar jag fullkomligt i och reser jag behöver jag inte mina Spotifylistor så mycket att jag kan tänka mig att betala för det. Dock kan jag tänka mig att slippa reklamen. För 30 kr i månaden. Skaffar jag en iPhone, betalar jag gladerligen 50 kr i månaden för ingen reklam och appen till telefonen.

Nu undrar vi: "Vad är du villig att betala för Spotify premium?"

 

 

Vill du ha den här embeden på din sida? Klicka på embed och följ anvisningrna.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0