Istället för att fördöma folket

Istället för att fördöma folket borde politiker titta i spegeln och erkänna att rasism och främlingsfientlighet växer ur deras beslut. Folkopinionen avspeglar bara detta.

 

Alla åsikter som inte passar in i den politiska diskussionen stämplas med starka ord. Orden rasism och främlingsfientlighet är överanvända till bristningsgränsen. Så fort någon börjar ifrågasätta asyl och migrationspolitik stämplas det som rasism och främlingsfientlighet. Man behöver inte vara rasist och främlingsfientlig för att förstå att europeiska och svenska politiker inte avspeglar folkviljan längre. Problemen befinner sig i fel politik och inte hos folket.

 

 

Omröstning:


Vad tycker du om Sveriges asylpolitik?

 

 


DN 2

 


Kommentarer
Postat av: anton

Jag vet ingen i min bekantskapskrets,familj,vänner,grannar som tycker annorlunda än vad jag gör om invandringen.jag tycker bara det är konstigt att artikelförfattarna och våra politiker med flumeliten inte ser samma problem som jag gör med invandringen.

2010-03-27 @ 09:03:23
Postat av: M

Främlingsfientlighet är inte detsamma som att vilja begänsa invandring. Vi kan ha helt öppna gränser (vem vill det bland politiker - ingen - är de då främligsfientliga?), vilket är en möjlig lösning - men då får vi lägga ner välfärdssamhället som vi känner till det idag. Om tex. 15 miljoner Irakier flyttar till sverige, och 90% inte får jobb brakar systemet samman. Var skall de bo, var skall de få sjukvård? Lika rättigheter för alla innebär att de pensionärer som byggt upp dethär landet inte får sjukvård heller då. Att blunda inför problemen med invandring och att de flesta i våra fängelse har utlänsk bakgrund löser inga problem, det är ent oansvarsfullt och populistiskt. Att påstå att man är invandrarfientlig när man är mot invandring eller vill brgända den är en härskarteknik som används för att man saknar argument.



Får jag och mina polar flytta in och bo hos dig? - Om inte är du främlingsfientlig..

2010-03-28 @ 23:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0