Gnäll och tjura istället för att vara glada

När jag läser gnällkommentarer under ekonomiartiklar undrar jag ibland om människor är medvetna om den stora ekonomiska krisen som drabbat ALLA världens länder.

 

Sverige klarar det förvånansvärt bra tack vare alliansens politik. Anders Borg spelar en stor roll som inte bara är finansminister men är också utbildad ekonom. Jag blir verkligen mörkrädd när jag föreställer mig Thomas Östros som finansminister.

 

Svenskarnas privatekonomi påverkades inte av krisen i samma mått som människorna i PIIGS länderna.

Ändå är det bara gnäll som hörs. Hoppas att det är ett tecken på ett valår och inte på att folk har dåligt omdöme.

 

Omröstningar:

 

Bör finansministern ha en ekonomiutbildning i bakgrunden?

 

Tror du att den ekonomiska krisen kommer att förändra världen?


Tror du att den ekonomiska krisen är över nu?

 

Hur väl hanterar regeringen den ekonomiska krisen?


Hur har din privatekonomi påverkats av krisen?

 

 

 

 

 


 

DN 2

SvD

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0