Är det lagligt att mobba de som inte delar dina åsikter?

Det spelar ingen roll hur mycket väl ville prästen när han störde mötet mellan KD och SD. I ett demokratiskt samhälle har alla rätt att uttrycka sina åsikter, även de som vi inte tycker om och inte håller inte med om.

Tyvärr har många missuppfattat detta och tycker att de får beter sig som de vill om de har majoriteten av befolkningen på sin sida. Vi har många minoriteter i det här landet. Det är folk som har andra värderingar, levnadssätt eller annat ursprung än majoriteten av befolkningen. SD hör till sådana minoriteter. De har fullt rätt att uttrycka sina åsikter och att framföra sina budskap så länge är de lagliga.

Jag delar inte SDs värderingar och kommer att rösta på ett annat parti som passar min världsbild bättre. Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att mobba någon som har andra åsikter än jag.


Omröstning:





DN SYD SVD GP









Kommentarer
Postat av: Demokrat

Dum fråga? Självklart inte!

Att SD helt klart MOBBAS måste man ju dock hålla med om.

2010-07-05 @ 16:02:05
Postat av: Bo

Lite vinklad artikel i svd. Mellan raderna förstår man att Koskinen stört SD mötet. Sen blev han förvånad när han blev avhyst av folk på platsen och polisen.

2010-07-05 @ 16:41:09
Postat av: Maja Dacke

Att Koskinen börjat förneka den kristna doktrinen måste vi förlåta honom - och vända andra kinden till. Ty han vet inte längre vad han gör ...

2010-07-05 @ 16:43:56
Postat av: Marie

DET ÄR FRIA DEMOKRATISKA VAL, BISKOP KOSKINEN

2010-07-05 @ 17:03:18
Postat av: Oscar

Generellt har vi ju en demokrati i Sverige där det är okej att tycka precis vad som helst, dvs så länge man inte kritiserar Europas mest extrema invandringspolitik. När sverigedemokratiska politiker utsätts för mordförsök utan att att det knappt nämns i media vet man att ledarredaktionerna tyst godkänner sådant beteende.



Jag vill inte att SD ska bilda regering, moderaterna är ett bättre samhällsbärande parti i alla frågor utom just invandringspolitiken. Kanske är det för att invandringen ännu inte är ett stort problem i Stockholms innerstad, Danderyd, Täby eller på Lidingö.

2010-07-05 @ 17:30:16
Postat av: Holger

Koskinen är en av våra mest mediak*ta företrädare för svenska kyrkan och nu kommer karlen att få gråta ut i varenda morgonsoffa.



Inte heller jag delar SD:s åsikter, men att försöka avbryta ett tillståndsgivet, demokratiskt möte (där en av de två debattörerna dessutom var kristdemokrat) är extremt lågt och borde dessutom vara brottsligt.



Enligt vad jag förstår efter att ha läst på olika ställen gick alltså Koskinen upp på scenen där en debatt pågick. Detta för att få publicitet och martyrskap. Sandlådefasoner!

2010-07-05 @ 17:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0