Sluta köpa väljare för arbetarnas pengar

Nu får det vara nog av generösa löften som ska betalas av skattepengar. Vänstern föreslår gratis tandvård som kommer att kosta 300 miljoner kronor årligen. Redan idag är tandvården subventionerad för unga med årliga kuponger och det är den gruppen som behöver tandvård minst.

Väljare lockas till en tillvaro av subvention och bidrag, en värld där alla behöver anstränga sig lika lite. En signal till landets befolkning som säger att man inte behöver arbeta, kämpa eller tänka på egna (och landets) ekonomiska konsekvenser. De som faktiskt vill arbeta är idioterna i denna värld. De förlorar ju praktiskt taget hälften av det de tjänat in.



Omröstning:

Skulle du vilja sluta arbeta om du kunde behålla din ekonomiska standard?






SvD DN GP Syd




Kommentarer
Postat av: Sven Essen

Jag håller med . En försäkring kostar"gratisgenerationen" en sisådär 80 kr / månad.

Jag betalar glatt för min som.

En struntsumma alltså = säg 1.000 kr / år.

Alltså varifrån får man då kostnaden för det "allmänna" på 300 MKR det skulle betyda att

(jag orkar knappt räkna) att det skulle finnas 300.000 gossar och flickor mellan 20 och 24 år! Öhhhh.

2010-08-30 @ 18:41:18
Postat av: Joakim

Bra sagt. Och man ljuger om man säger det är gratis. Det är INTE gratis utan alla får betala. Men dom rödgröna har bestämt sig för att stjäla alla våra pengar!

2010-08-31 @ 05:09:07
URL: http://joann.se/joakim/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0